مرکز مشاوره و پرستاری سپیدگستر ارائه دهنده خدمات پزشکی، پرستاری و درمانی

شنبه 15 تير 1398
ن : محیا یوسفی

هنگام حمام کردن سالمندان چه نکاتی را باید در نظر گرفت

حمام کردن سالمندان یکی از وظایف معمول پرستار سالمند در منزل است. در واقع به‌طور معمول سالمندانی نیازمند پرستار هستند که در انجام امور ساده و روزمره از جمله حمام کردن، ناتوان باشند. حمام کردن به عنوان یکی از مراقبت‌های بهداشتی، موضوع بسیار پر اهمیتی است؛ و علاوه بر مسئله بهداشت، بر سلامت روحی و روانی فرد نیز به شدت موثر است. در این نوشته می‌خواهیم نکاتی را درباره روش حمام کردن سالمندان با شما در میان بگذاریم.

 

این کار را به یک پرستار مسلط بسپارید

در درجه اول پیشنهاد می‌کنیم برای این کار ، از یک پرستار مسلط و آشنا به این امور بهره ببرید. فراموش نکنید که حمام کردن یک انسان بزرگسال و البته دارای ناتوانی جزئی یا کلی، با یک کودک خردسال بسیار متفاوت است. وزن بالا، ناتوانی‌های حرکتی احتمالی و… همگی از مواردی است که می‌تواند در این شرایط موثر باشد.
نکته دیگر در این زمینه این است که اگر سالمند شما دارای چنین ناتوانی‌هایی است؛ بهتر است هنگام انتخاب پرستار، موضوع را با او در میان گذاشته و توانایی‌های فنی و فیزیکی او را برای انجام این وظیفه در نظر داشته باشید.

حمام کردن سالمند

شرایط محیطی حمام را آماده کنید

اگر در خانه ملکی خود مستقر هستید و اطمینان دارید که سالمند شما تا سال‌ها در آن محل زندگی خواهد کرد؛ تا جای ممکن شرایط محیطی حمام را برای او بهبود دهید. در این زمینه توصیه‌های بسیاری وجود دارد؛ اما بعضی از آنها مهم‌تر هستند.
در اولین مرحله دسترسی به حمام را مناسب کنید. اگر حمام داخل اتاق سالمند قرار داشته باشد؛ اوضاع خیلی بهتر و ساده‌تر خواهد شد. همچنین این کار باعث می‌شود سالمند راحت‌تر وارد حمام شده و راحت‌تر و بدون نگرانی از شرایط محیطی مثل سرما و… از آن خارج شود.
مسائل دیگر به فضای داخل حمام مرتبط است. تا جای ممکن سعی کنید کف حمام ارتفاع بالاتری از کف اتاق نداشته باشد. این کار نیز برای دسترسی بهتر سالمند و حمل ساده‌تر او بهتر است. وجود یک صندلی محکم و اطمینان بخش در حمام، نکته دیگری است که باید برای حمام کردن سالمند در نظر بگیرید.
در نهایت پیش از بردن سالمند به داخل حمام، محیط حمام را گرم کرده و مناسب حمام کردن نمایید.

به نیازهای اساسی سالمند توجه کنید

سالمندان معمولا توانایی دقایق طولانی حضور در حمام را ندارند. بنابراین بکوشید بهترین کار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای آنها انجام دهید. بعضی از کارها مثل ناخن گرفتن و اصلاح صورت را می‌توان در محیط خانه نیز انجام داد؛ و تنها برای شستشوی بدن، سالمند را وارد حمام کرد.
همچنین توجه کنید که سالمند شما چه حساسیت‌هایی دارد. به عنوان مثال دمای آب را ابتدا با تشخیص خود و سپس با تایید سالمند تنظیم کنید. استفاده از شوینده‌های مایع مثل بدن شوی‌ها نیز در راحت‌تر و بهتر شدن نتیجه نهایی شستشو موثر است.
در نهایت شاید بهتر باشد، از شامپو بچه برای حمام کردن سالمند استفاده کنید؛ تا نگران سوزش چشم او در صورت باز کردن چشمانش، نباشید.

موارد بعد از حمام را فراموش نکنید

پیش از بردن سالمند به داخل حمام، یکی از مقدمات مهم آماده کردن لباس‌ها و وسایل خشک کردن او است. این کار کمک می‌کند پس از حمام کردن مجبور به ترک سالمند در وضعیت نامناسب نباشید. حوله مناسب، لباس‌های زیر و رو و وسایل خشک کننده، مثل سشوار و در نهایت لوسیون‌ها و… مورد استفاده، از جمله این موارد است.
در نهایت توصیه می‌کنیم سالمندان را در زمانی که نه گرسنه هستند؛ و نه به تازگی غذا خورده‌اند به حمام ببرید. همچنین اگر در حمام خود وان دارید؛ اجازه دهید که او برای خودش دقایق طولانی را در یک وان آب گرم استراحت کند.




دو شنبه 3 تير 1398
ن : محیا یوسفی

مشکلات مصرف دارو در سالمندان

با بالارفتن سن، ترک کردن بعضی عادات کار آسانی نیست. حتی ممکن است برخی رفتارهای دیگر نیز به این عادات اضافه شوند. حتما به این مشکل برخورده‌اید که سالمند شما از خوردن دارو اجتناب کند و یا حتی مصرف داروی خود را فراموش کند.
سالمندان به دلیل کهولت سن، دچار فراموشی و حواس پرتی می‌شوند. دارو یکی از مسائل مهمی است که سالمندان با آن روبرو هستند. بدن در سنین کهنسالی ویتامین کمتری جذب می‌کند. به همین دلیل بسیاری از سالمندان را دیده‌ایم که قرص کلسیم مصرف می‌کنند.
نکته‌ای که لازم است به آن توجه کنید این است که برای نگهداری از سالمند در منزل ، همواره او را برای ابراز ناراحتی خود تشویق کنید. خیلی از آن‌ها ترس استفاده از داروهای جدید را دارند به همین دلیل ناراحتی خود را پنهان می‌کنند.
همه عوامل را به پیری و کهولت سن ربط ندهید. درست است که سالمند به مراقبت بیشتری نیاز دارد اما این موضوع نباید ملکه ذهن آن‌ها شود. به خصوص در بانوان سالمند، که این موضوع ممکن است نتیجه افسردگی در آن‌ها ایجاد کند.

 مصرف دارو در سالمندان

 

آشنایی سالمند با نحوه مصرف دارو

اگر حجمی از قرص و شربت را به سالمند نشان دهید مطمئنا حس اعتماد از مصرف دارو را از دست می‌دهد. اما اگر برای او دلیل مصرف دارو در سالمند را توضیح دهید، قبول کردن این موضوع برایشان آسان‌‌تر است. یک نکته: به سالمند توضیح دهید داروی خود را شبانه و در تاریکی مصرف نکند این کار ممکن است باعث اشتباه او شود و با این نتیجه روبرو شوید که یک دارو تا مدت‌ها مصرف نشده و به اشتباه یک داروی دیگر با دوز بالاتر مصرف شده. راه حل ساده این موضوع قرار دادن یک چراغ قوه کوچک در جعبه داروهاست.

توضیح نحوه مصرف دارو در سالمند به پرستار

اگر برای سالمند خود پرستار دارید، باید نحوه مصرف دارو را به آن توضیح دهید. در زمانی‌که خودتان به سالمندتان دسترسی ندارید، این وظیفه پرستار سالمند است که حواسش به ساعت و میزان مصرف داروی سالمند باشد. همچنین با توضیح دادن خیالتان از بابت اشتباه کردن در مصرف دارو توسط فرد دیگر از بین می‌رود.
در صورتی که تعداد داروها زیاد باشد، ممکن است حتی خود شما هم به اشتباه بی‌افتید. برای همین منظور از برچسب‌هایی که نحوه مصرف دارو روی آن نوشته شده استفاده کنید. این برچسب‌ها را روی جعبه قرص‌ها بچسبانید. همچنین در داروخانه‌ها جعبه‌هایی به اسم جعبه یادآور قرص وجود دارد. بعضی از این جعبه‌ها این امکان را به شما می‌دهند که برای یک هفته، قرص‌ها را به ازای هر روز هفته تقسیم بندی کنید.

مصرف دارو در سالمند به صورت خودسرانه

بنا بر تشخیص اشتباه و مصرف خودسرانه دارو ممکن است صدمات جدی به جسم سالمند بزنید. بدن سالمند ضعیف‌تر از دیگر گوه‌های سنی است. همیشه به گفته پزشک اعتماد کنید. پزشک بر اساس تجربه نوع دارو را تجویز می‌کند.
برخی اوقات به سبب نداشتن آگاهی، سالمند داروهای زیادی را مصرف می‌کند و همچنین از تداخل داروها بی خبر است. همین امر خود باعث بروز دیگر بیماری‌ها می‌شود. به همین دلیل اگر سالمند خود را نزد پزشک متخصص قلب می‌برید، لازم است دیگر داروهای مصرفی‌اش را به همراه داشته باشید. پزشک با توجه به داروهایی که سالمند مصرف می‌کند، داروهای دیگر را تجویز می‌کند.
با مصرف دارو بدن سالمند نیاز به مواد معدنی و ویتامین‌ها پیدا می‌کند. شاید نیاز باشد برخی عادات غذایی ترک شود و برنامه غذایی جدیدی تعریف شود. برای این منظور لازم است با دکتر متخصص تغذیه مشورت کنید. مصرف سبزیجات را در برنامه غذایی بالا ببرید. طبخ غذاهای دریایی و مصرف آن به صورت بخارپز بیشتر توجه کنید.
با رعایت همه این نکات شاید سالمند نیاز به مکمل غذایی داشته باشد. با پزشک او مشورت کنید. چرا که سالمندان بعد از سن 50 سالگی در جذب ویتامین دچار مشکل می‌شوند. کمبود کلسیم یکی از مهم‌ترین عامل‌هایی‌ست که باید به‌خاطر آن قرص ویتامین مصرف کنند.




پنج شنبه 30 خرداد 1398
ن : محیا یوسفی

چند توصیه مهم در پرستاری از کودک مبتلا به صرع

اگرچه کودکان مبتلا به صرع از نظر توانایی‌های جسمی و ذهنی هیچ تفاوتی با سایر کودکان ندارند؛ اما نگهداری و پرستاری از آنها ملزم به رعایت نکاتی اختصاصی است. نکاتی که در مورد این کودکان باید با دقت و حساسیت بیشتری مورد توجه قرار گرفته و رسیدگی شود. در این نوشته وب‌سایت سپید گستر می‌خواهیم درباره پرستاری از کودک مبتلا به صرع چند نکته مهم و موثر را مرور کنیم. اگر شما هم به عنوان پرستار یا والدین چنین کودکی دارای مسئولیت هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

 

حمله صرع و اقدامات لازم هنگام وقوع

حملات صرع در قالب تشنج کودک رخ می‌دهد. ویژگی بارز این حملات غیر قابل پیشبینی بودن آنها است. به این معنا که به عنوان پرستار کودک مبتلا به صرع، باید در هر شرایطی انتظار رخ دادن این مسئله را داشته باشید. مهم نیست که تعداد دفعات وقوع حملات در کودک شما به چه میزان است؛ چرا که هر حمله نیازمند توجه و کنترل است.
در این زمینه توصیه‌های بسیاری وجود دارد. همچنین شدت حملات در بیماران مختلف متفاوت است. با این وجود اصلی‌ترین و مفیدترین کار خواباندن کودک به پهلو و قرار دادن سر هم‌سطح یا پایین‌تر از بدن است. این کار باعث می‌شود مسیر تنفسی کودک هنگام وقوع تشنج باز باشد و بیمار به‌راحتی نفس بکشد. گاهی شنیده می‌شود که بهتر است بین دندان‌های بیمار جسمی خارجی قرار داده شود؛ تا از گاز گرفته شدن زبان توسط دندان‌ها جلوگیری گردد. در این زمینه به این نکته توجه کنید که اولا این کار یک کار حرفه‌ای و دقیق است و اگر روش درست اجرای آن را نمی‌دانید بهتر است آن را انجام ندهید. چرا که ممکن است با بستن مسیر تنفسی شرایط بیمار را بدتر کند. ثانیا قطع زبان توسط دندان‌ها، یکی از اتفاقات نادر در این حملات است.
حمله صرع معمولا کمتر از یک دقیقه ادامه دارد؛ و پس از آن کودک آرام شده و به دلیل انرژی از دست رفته نیازمند استراحت و شاید خواب باشد. از سویی توجه کنیم که حملات طولانی‌تر خطرناک است و باید سریعا به اورژانس اطلاع دهید.

پرستاری از کودک مبتلا به صرع

وضعیت دارویی کودک مبتلا به صرع

حملات صرع به‌طور معمول در بیمار پس از مدت مشخص و البته طولانی درمان، کاملا کنترل می‌شود. اما توجه داشته باشید که کودک مبتلا به صرع معمولا در ابتدای مراحل شناسایی بیماری است. بنابراین به احتمال بالا بیماری هنوز در کودک کاملا کنترل نشده است. این وضعیت اهمیت مصرف به موقع و منظم داروها را دو چندان می‌کند.
نظم در پیگیری مراحل درمان و مصرف داروها، نه‌تنها موجب سرعت بخشیدن به فرآیند کنترل بیماری می‌شود؛ بلکه احتمالا وقوع حملات ناگهانی را کاهش می‌دهد. بنابراین بسیار مهم است که در پرستاری از کودک مبتلا به صرع به این موضوع توجه داشته باشید.

رژیم غذایی کودک مبتلا به صرع

درباره رژیم‌های غذایی افراد مبتلا به این بیماری، موارد بسیاری مطرح شده است؛ که رعایت آنها می‌تواند در بهبود وضعیت فرد موثر باشد. اما فارغ از نوع مواد غذایی مصرفی، یک نکته بسیار مهم درباره این بیماران، عدم تحمل گرسنگی است. در واقع بیماران مبتلا به صرع (به‌خصوص کودکان) در مقابله با گرسنگی ناتوان‌تر بوده و ضعف ناشی از گرسنگی می‌تواند موجب افزایش احتمال وقوع حملات شود.
با توجه به نکته گفته شده توصیه می‌کنیم وعده‌هایی غذایی منظمی را برای کودک تدارک دیده و به این موضوع توجه کافی داشته باشید. البته دقت کنید که این مسئله نباید منجر به پرخوری و رژیم نامناسب در کودک شود.

رفتار با کودکان مبتلا به صرع

بیماری صرع می‌تواند از نظر روحی و روانی روی کودک شما تاثیر بگذارد. طبیعتا هیچ فردی از اینکه دچار حالات تشنج شود، خوشحال نیست. این مسئله شامل کودکان نیز می‌شود.
همچنین از گذشته این مسئله مطرح بوده که افراد مبتلا به صرع به نسبت سایر افراد، زودرنج‌تر و حساس‌تر هستند. البته درباره این مسئله داده علمی خاصی وجود ندارد. شاید هم این موضوع به دلیل نوع نگاه متفاوت جامعه به بیماران مصروع در گذشته باز می‌گردد.
به هر طریق به عنوان آخرین توصیه برای پرستاری از کودک مبتلا به صرع پیشنهاد می‌کنیم به این موضوع توجه کرده و با صبوری، نرمش و ملاطفت بیشتری با آنها رفتار کنید.




شنبه 18 خرداد 1398
ن : محیا یوسفی

اشتباهات پرستار سالمند که بخشودنی نیست

اشتباهات پرستار سالمند

هر شخصی ممکن است در مواقعی در انجام وظایف خود دچار اشتباه و خطا شود. از قدیم گفته‌اند انسان جایز الخطا است و نمی‌توان انتظار داشت همه کارها بدون کوچک‌ترین نقصی انجام شود. اما بعضی خطاها و اشتباهات، بخصوص در کارهای حساس مثل پرستاری از سالمندان و بیماران، می‌تواند منجر به ایجاد لطمات و آسیب‌های جبران ناپذیر شود. بنابراین بسیار مهم است که نسبت به آنها حساسیت کافی به خرج داده و در صورت رخ دادن آنها عکس العمل مناسب داشته باشید. در این مقاله وب‌سایت سپید گستر می‌خواهیم درباره این اشتباهات و روش برخورد با آنها صحبت کنیم.

تاخیر در حضور

این مشکل ممکن است هرازگاهی رخ دهد. همه ما گاهی دیر به محل کار خود می‌رسیم. پرستار سالمند شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما دو نکته را در نظر بگیرید. اول اینکه تعداد موارد رخ داده باید بسیار کم بوده و پرستار این تاخیر را با شما در میان بگذارد. دوم اینکه با توجه به حساسیت کار پرستار، این تاخیرها باید به نسبت سایر مشاغل بسیار کمتر باشد.

توجه کنید که اگر این تاخیرها تبدیل به یک روال معمول شود؛ به زودی کنترل اوضاع از دست شما خارج خواهد شد؛ و پرستار به جای آنکه موجب آسودگی شما شود؛ موجب نگرانی و عصبی شدن شما خواهد شد.
بنابراین در این شرایط پیشنهاد می‌کنیم موضوع را به‌صورت جدی با پرستار و موسسه‌ای که از طریق آن اقدام به جذب پرستار کرده‌اید در میان بگذارید؛ و در صورت اثربخش نبودن این روش، به فکر شخص دیگری برای نگهداری از سالمند در منزل خود باشید.

بی‌نظمی در انجام مسئولیت‌ها

مسئولیت‌های تعیین شده برای پرستار سالمند ممکن است پیچیده نباشد؛ اما اجرای دقیق آن از حساسیت بسیاری برخوردار است. بنابراین اشتباهات پرستار در این موضوع تا حد زیادی بخشودنی نیست. وقت شناسی پرستار در انجام وظایفی مثل حمام کردن و سایر خدمات بهداشتی، مصرف داروها، صرف غذا و موارد مشابه بسیار مهم است.

این مسئله به‌خصوص اگر سالمند شما دچار بیماری خاصی باشد؛ اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. گاهی تنها با فراموش شدن یک وعده دارو، ممکن است اتفاقات ناخوشایندی برای فرد رخ دهد؛ که هزینه‌های مادی و معنوی آن قابل جبران نخواهد بود.

بنابراین در این زمینه نیز اشتباهات احتمالی پرستار را جدی بگیرید. این موضوع حتی از مورد مطرح شده ابتدایی، بسیار مهم‌تر است. چراکه خطرات بیشتری را متوجه زندگی سالمند می‌کند. بنابراین در این شرایط با جدیت و حساسیت بیشتری تصمیم بگیرید؛ و مطمئن شوید تنها با یکبار تذکر مشکل حل خواهد شد؛ و در غیر این صورت در اسرع وقت به تغییر پرستار مدنظر اهتمام ورزید.

بی‌حوصلگی و بداخلاقی

ممکن است این مسئله را یک اشتباه مشخص ندانید؛ اما این رفتار به تدریج موجب کاهش سطح کیفی زندگی سالمند شما می‌شود. در راس تمام ویژگی‌های خوب یک پرستار، خوش اخلاقی و صبور بودن است. پرستار سالمند شما بابت این مسئله و خدماتی که ارائه می‌کند دستمزد می‌گیرد؛ بنابراین باید با حوصله تمام و روی خوش به ارائه خدمات بپردازد.

بنابراین بهتر است در این زمینه هر چند وقت یکبار از سالمند خود و در خلوت اطلاعاتی کسب کنید؛ و مطمئن شوید که از این نظر مشکلی با پرستار ندارد. گاهی سالمندان در این مورد کم حرف هستند و همچنین به حقوق خود آگاه نیستند؛ بنابراین بهتر است تا جای ممکن این مسئله با حضورهای ناگهانی و هر از گاه و بررسی وضعیت ارتباطی آنها، بررسی کنید. در نهایت استخدام یک پرستار بی‌حوصله و بداخلاق، بدترین رویدادی است که ممکن است برای سالمند شما رخ دهد.

امیدواریم با مطالعه موارد مطرح شده، بتوانید در انتخاب و کنترل پرستار مدنظر موفقیت بیشتری داشته باشید. ما در سپید گستر این کار را برای شما ساده کرده‌ایم و با سنجش‌های دقیق استخدامی، نیروهایی را در اختیار شما می‌گذاریم که بهترین کارایی، مسئولیت پذیری و رفتار را داشته باشند.




شنبه 22 ارديبهشت 1397
ن : محیا یوسفی

پنج مورد که پرستار بچه از مادر مخفی می کند

 

  • پرستار نمی گوید که بچه ها را به موقع به رختخواب نبرده است.

اگر صبح احساس کنید کودک شما کسل است و کم خوابیده است از پرستار سوال کنید که چرا کودک خواب کافی نداشته است نمی گوید که خودش او را دیر به رختخواب برده است. معمولا می گوید کودک بازیگوشی کرده و یا غذایش را دیر خورده است.
در صورتی که یک پرستار بچه می بایست جوری برنامه ریزی کند که کودک غذایش را به موقع بخورد و او را حمام کند، برایش کتاب بخواند و او را به موقع بخواباند. اگر پرستار کودک شما به صورت شبانه روزی در منزل نمی ماند از او بخواهید عصرها کمی زودتر بیاید تا بتواند به همه ی کارهای قبل از خواب کودک رسیدگی کند. همچنین ممکن است زمانی نیاز باشد تا کودک بتواند با پرستار ارتباط برقرار کند و به حرف های او گوش کند.

  • پرستار در مورد راحت بودن کارهای مربوط به منزل و نگهداری از کودک صحبت نمی کند.

اگر در ابتدا به پرستار بچه خود بگویید که باید زمان زیادی را صرف جمع کردن اسباب بازی های کودکتان بکند و یا اینکه انرژی و زمان زیادی باید برای غذا دادن به کودک بگذارد، و در طول کار متوجه شود که کودک خودش در جمع کردن اسباب بازی ها کمک میکند و یا اینکه ارتباط خوبی بین مراقب و کودک برقرار شده که باعث می شود در زمان وعده های غذایی به راحتی بتواند غذای کودک را بدهد.
پرستار هیچ گاه به شما نمی گوید که حجم کار کمتر از آن چیزی ست که در ابتدا به او توضیح داده اند. معمولا این اتفاق به این دلیل می افتد که پرستار احساس می کند با گفتن این حرف ارزش کار او کم می شود. یا ممکن است روی حقوق و مزایای او تاثیر بگذارد.

  • پرستار در مورد دعوا و بحث کودکانتان واقعیت را نمی گویند.

ممکن است کودکان شما چند بار در طول روز با هم دعوا کنند. معمولا بین خواهر برادرها این اتفاق طبیعی است. از دوران  کودکی تا نوجوانی شما شاهد اختلاف ها و دعوای بین فرزانتان هستید.
در مورد جزییات این مسئله از پرستار سوال نکنید. سعی کنید با خود کودک صحبت کنید و اگر نتوانستید بین خودشان قضیه را حل و فصل کنید و نیاز شد با پرستار هم صحبت کنید، این گفتگو را در حضور فرزندان انجام ندهید.
پرستار بچه ممکن است قضاوت درستی از دلیل درگیری نداشته باشد و یا شاهد همه ی ماجرا نباشد و جوری داستان را برای شما تعریف کند که خلاف واقع باشد.

  • پرستار شما نمیگوید بعد از رفتن شما چقدر کودکتان گریه کرده است.

هنگامی که از منزل خارج می شوید کودک شما شروع به بی قراری و گریه میکند و ممکن است مدت زیادی گریه او ادامه داشته باشد. نباید خیلی به این مورد اهمیت دهید تا فرزندتان عادت کند. این وظیفه پرستار کودک است که با خواندن کتاب و پخش موسیقی و سرگرم کردن او گریه را خاتمه دهد.
ولی در پایان روز به شما نمی گوید که چقدر طول کشید تا کودکتان آرام شود. خیالتان راحت باشد که هر روز کمتر از روز قبل گریه خواهد کرد تا کم کم این عادت از سر او بیفتد. بنابراین از پرستار در مورد جزییات زمان گریه سوال نکنید و به او راهکار های لازم را آموزش دهید و بگویید که برای روزهای اول طبیعی است که کودک به نبود مادر عادت نداشته باشد.

  • پرستار هیچ گاه به شما نمی گوید که آنها یک قانون منزل را شکسته اند.

شما در ابتدا قوانین منزل را برای پرستار بچه شرح می دهید  به او می گویید که ناهار باید ساعت 12 ظهر صرف شود. کودک نباید بیشتر از یک ساعت تلویزیون ببیند. یا حق ندارد بازی کامپیوتری انجام دهد. پرستار هم حق ندارد کودک را با اسباب بازیهایش در اتاق تنها بگذارد و سریال ببیند و یا با گوشی هوشمند خود مشغول شود.
اینها قوانینی است که در ابتدای قرارداد مطرح میکنید ولی نباید توقع داشته باشید تمامی آنها با دقت پیاده شوند. ممکن است روزی کودک پرستارش را راضی کند که بیشتر به تماشای تلویزیون بنشید و یا از خوراکی هایی که منع شده است بخورد.
پرستار بچه هم گاهی خسته می شود و ترجیح می دهد فرزند را با وسیله ای مشغول کند تا استراحت کند و به امور شخصی خود بپردازد. بنابراین تا حدی انتظار داشته باشید که در منزل قوانین اجرا نشده باشد.



:: برچسب‌ها: پرستار کودک, پرستار بچه,


دو شنبه 6 فروردين 1397
ن : محیا یوسفی

تهیه چک لیست برای استخدام پرستار بچه در منزل

داشتن یک مراقب کودک در منزل از بسیاری جهات برای شما بهتر است. پرستار کودک در بسیاری از موارد از شما با تجربه تر است و آموزش های لازم را دیده است . او توانایی بیشتری برای حل مشکلات نوزاد تازه به دنیا آمده ی شما دارد.
هنگام مصاحبه با  پرستار کودک  تمامی صحبت های خود را با او ضبط کنید تا یک بار دیگر بادقت گوش کنید و به نکات لازم توجه کنید. از او درباره سوابقش بپرسید و اینکه در صورت امکان نام و شماره تماس کارفرمای قبلی خود را در اختیار شما قرار دهد. اگر بتوانید با کارفرمای سابق او صحبت کنید و دلایل عدم تمدید قرارداد را جویا شوید بهتر می توانید در مورد استخدام کردن او تصمیم بگیرید.

پرستار کودک

در مورد هویت او و مدارک شناسایی او محل زندگی و خانواده هم باید اطلاعاتی داشته باشید. اگر از طریق موسسه های معتبر درخواست  پرستار نوزاد داده اید، حتما از مووسه در مورد مدارک ضمانتی و شناسایی او سوال کنید.

سوالات زیر به شما کمک میکنید بیشتر او را بشناسید و بتوانید ارزیابی نمایید:

  • چه نوع تجربه مراقبت از کودک داشته است؟ نوزاد، کودک خردسال؟ دوقبو یا چند قلو؟
  • بهترین و بدترین خاطره او در این کار چه می باشد؟ از او بخواهید جزییات را تعریف کند و به تمامی آنها توجه کنید.
  • نگرش او نسبت به مادران چیست؟ آیا به نظر او مادران در رابطه ی پرستار با کودک عامل منفی حساب می شوند؟
  • او چگونه مسائل انظباطی را مدیریت میکند؟
  • اگر کودک شما یک ساعت بدون دلیل و به صورت ممتد گریه کند چه کار میکند؟
  • اگر کودک شما یک وسیله را خراب کند با او چه برخوردی میکند؟
  • چقدر اهل تماشای تلویزیون است؟ آیا هنگامی که کودک شما مشغول بازیست یا خوابیده است به تماشای تلویزیون می پردازد؟ نظر او راجه به تلویزیون تماشا کردن کودک چیست؟
  • نظر شما راجع به قواعدی که برای کودک وضع کرده اید چیست؟ اگر نظر او و شما همسان نیست ترجیح میدهد بر خلاف نظر خودشو بر اساس استاندارهای شما رفتار کند و یا اینکه بر روشهای خود پافشاری دارد؟
  • آیا در مورد تغذیه کودکان چیزی میداند؟
  • چقدر می تواند برای کودک در بیرون از منزل وقت بگذارد و در صورت صلاحدید خانواده او را به گارک و گردش ببرد؟
  • آیا میداند در شرایط اضطراری چه باید بکند؟ مثلا در صورت بروز آتش سوزی، زلزله، سوختگی کودک و …؟

نکات ایمنی

  • کل محیط خانه را به او نشان دهید. زیرزمین، پارکینگ، انباری، پله های اظطراری، جای کنتورهای آب، برق. حتی داخل کابینت ها، جایی که لامپ های اضافه را ذخیره میکنید.
  • آدرس و مسیرهای منزل تا محل کار خود را برای او بنویسید. همین طور آدرس چند آشنا و فامیل نزدیک، مانند مادر خودتان و یا مادر همسرتان و هر کسی که در مواقع ضروری در دسترس باشند.
  • به او کاملا آموزش دهید که در صورت بروز خطر باید چه کار کند. در صورت آتش سوزی جای کپسول را باید بداند و همیشه در مورد حفظ ایمنی کودک احساس مسئولیت کند.
  • در یک جعبه چراغ قوه و رادیو با باطری، شمع و یک سرای از تجهیزات لازم برای کمک های اولیه را بگذارید و جعبه را در دسترس پرستار کودک خود قرار دهید.
  • شماره های اورژانس، پزشک کودکتان، یکی از همسایه ها، چند نفر از نزدیکانتان را در یک دفترچه بنویسید و در اختیار او بگذارید.
  • شماره پرستار کودک را نیز در اختیار اقوام نزدیک و همسترتان قرار دهید.

 

رعایت این موارد به  نگهداری از کودک در منزل  کمک میکند در صورت بروز حوادث غیر مترقبه با آرامش بیشتر بتواند موقعیت پیش آمده را مدیریت نماید.



:: برچسب‌ها: نگهداری از کودک در منزل, پرستار کودک,


شنبه 5 اسفند 1396
ن : محیا یوسفی

خدمات پرستار بچه و نوزاد - بخش اول

ویژگی‌های یک پرستار نوزاد و پرستار بچه چیست؟

***

 

پرستار بچه این روزها یکی از بزرگترین دغدغه های خانواده هایی هستند که مادران شاغل دارند.

دلایل زیادی وجود دارد که مادرها ترجیح می‌دهند پس از تولد نوزاد ، از آنها مراقبت‌های حرفه‌ای بعد از زایمان به عمل بیاید. تمایل برای زیر نظر یک متخصص بودن و داشتن پرستار نوزاد و کسی که بتواند در منزل مراقبت شما و نوزادتان باشد همچنین نگه داریهای حرفه‌ای بعد از زایمان می‌تواند به طور چشمگیری به خوشایندتر کردن تجربه شما کمک کند.

 

اگر زایمان شما سزارین بوده است و یا با افسردگی پس از زایمان دست‌ و پنجه نرم می‌کنید، احتمالا شنیده‌اید که پرستار بچه و نوزاد می‌تواند به بهبودی شما کمک کند.

 

برای خانواده‌های پرجمعیت و چندفرزنده، داشتن کسی که بتواند در امور نوزاد جدید کمک‌ تان کنید همیشه مفید است، به ویژه اگر این شخص در پرستاری از نوزاد در منزل با تجربه باشد!

 

یک پرستار بچه یا پرستار نوزاد در منزل شبانه می‌تواند بهترین گزینه در این زمینه باشد. افرادی که تحت این عناوین کار می‌کنند در مراقبت از نوزادان تخصص دارند. شما می‌توانید از آنها انتظار داشته باشید که به طور کامل از بچه شما پرستاری کنند. اگر به استراحت نیاز دارد و یا مسئولیت‌های مازاد برای انجام دادن دارید، می‌توانید وظایف مربوط به نوزاد خود را به پرستار شبانه یا پرستار بچه بسپرید.

اگر هدف‌تان این است که شخص دیگری مراقب نوزادتان باشد، یک پرستار نوزاد یا یک پرستار بچه حرفه ای شبانه می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

 

وظیفه پرستار بچه و پرستار نوزاد

سپید گستر با خدمات ویژه و داشتن پرستاران نوزاد و پرستار بچه به صورت حرفه ای پس ‌از زایمان نیز همانند پرستار شبانه یا پرستار بچه ، می‌تواند در صورت تمایل شما، شبانه‌روز از نوزادتان مراقبت کند. او همچنین می‌تواند بچه را برای شیر خوردن نزد شما بیاورد و در زمان شیردهی در کنار شما بماند و کمک‌تان کند.

 

پرستار بچه

 

تمرکز مراقب پس از زایمان بر خلاف پرستار بچه ، بهبود و حمایت کل خانواده‌تان است. هدف او این است که به شما در عبور از این مرحله جدید، پیدا کردن عادات جدید و کمک به عضو جدید خانواده همراهی کند.

 

خانواده‌هایی که ترجیح می‌دهند خودشان بیشتر از فرزندان خود مراقبت کنند اما به کمک و حمایت بیشتری هم نیاز دارند، پرستار بچه گزینه‌ی ایده‌آلی است. دامنه وسیع فعالیت‌های همراه پس از زایمان، انعطاف پذیری بیشتری برای خانواده شما به ارمغان می‌آورد.

پرستاران نوزاد پس از زایمان با دلسوزی، دانش و تخصص در مورد همه‌ی امور مربوط به تولد، مراقبت‌های بعد از زایمان و نوزادان، نیازهای شما را روز به روز، ساعت به ساعت و دقیقه به دقیقه جوابگو خواهند بود.



:: برچسب‌ها: پرستار نوزاد,


چهار شنبه 25 بهمن 1396
ن : محیا یوسفی

افسردگی در سالمندان را چگونه کنترل کنیم؟

شناخت علائم افسردگی در سالمندان

آیا شما علاقه تان را برای انجام فعالیت هایی که قبلا لذت می بردید از دست داده اید؟ آیا احساس ناامیدی می کنید؟ آیا سخت از زمانهای گذشته میتوانید خوشحال شوید و امیدتان را از دست داده اید؟
شما تنها نیستید. افسردگی می تواند به سراغ هر یک از ما در هر سن و موقعیتی بیاید. افسردگی یک بخش گریز ناپذیر از فرایند سالمندی است. با پشتیبانی مناسب، درمان و استراتژی های لازم می توانید به خودتان کمک کنید تا بهتر با تغییرات زندگی کنار بیایید و سالمتر و شادتر زندگی کنید.

افسردگی یک مشکل رایج در سالمندان است. علائم افسردگی می تواند بر تمامی جنبه های زندگی اثر بگذارد. تاثیرات بر روی انرژی، خواب، اشتها، روابط و سرگرمی ها می تواند کاملا مشهود باشد.

پرستار سالمند

متاسفانه بسیاری از افراد سالخورده علائم افسردگی را تشخیص نمی دهند و یا اقداماتی برای دریافت کمک هایی که لازم دارند انجام نمیدهند. دلایل زیادی وجود دارد که افسردگی سالمندان غالبا نادیده گرفته میشود. ممکن است فرض کنید افسردگی در این سن طبیعی است و نیازی به درمان ندارد و باید آن را بپذیرید. ممکن است در اطراف شما تعداد زیادی افسرده باشد که باعث شود با مشکل خود کنار بیایید و یا اینکه آن را مانند مشکلات جسمی خود تلقی کنید و فکر کنید همزمان با درد جسمی باید ناراحتی روحی را نیز تحمل کنید.

شما می توانید در هر سنی احساس خوبی داشته باشید. افسردگی نشانه ای از ضعف و یا نقص شخصیت نیست. این می تواند به هر کسی در هر سنی و با هر دستاوردی مستولی گردد.

در حالی که تغییرات زندگی در سن شما مانند بازنشستگی، مرگ عزیزان، کاهش سلامت می تواند موجبات ناراحتی را فراهم آورد اما همچنان می توانید با استفاده از راهکارهایی همچنان از زندگی لذت برید.

گامهایی وجود دارد که می توانید امیدوار باشید و از سالهای طلایی زندگی بهره ببرید.

افسردگی در سالمندان همیشه با احساس ناراحتی همراه نیست. ممکن است یک سالمند بیان نکند که ناراحت است ولی شکایت های مکرر از وضعیت جسمانی و سردرد های خفیف و … میتواند نشانه ای از افسردگی باشد.

با گذشت زمان ما زیان های زیادی را تجربه می کنیم. از دست دادن استقلال، تحرک، سلامتی، شغل تا حد زیادی موجب غم و اندوه می شود.
نباید این غمها را با افسردگی اشتباه گرفت. افسردگی ماندگار شدن غمهاست در بازه ی زمانی طولانی و امید نداشتن به کمرنگ شدن اندوه و شادی های جدید زندگی

علل افسردگی در سالمندان

مشکلات جسمی، بیماری و معلولیت : بیماری و معلولیت و یااز کار افتادن یکی از اعضای بدن می تواند دلیلی برای افسردگی باشد.

تنهایی و انزوا : به مرور زیاد افراد زیادی را از دست می دهیم. مرگ بسیاری از اعضای خانواده را دیده ایم . فرزندان ما رفته اند و تنها پرستار سالمند است که هر روز با او در ارتباط است. همه اینها می تواند شرایط بروز افسردگی را فراهم آورد.

ترس از مرگ : یکی دیگر از دلایل افسردگی نزدیک شدن زمان مرگ می باشد. سالمندان ممکن است روز به روز بیشتر حس کنند زمان مرگ آنها نزدیک شده است و همین ترس می تواند ناراحتی های روحی زیادی را سبب شود.

عوارض جانبی مصرف دارو : یکی دیگر از دلایل افسردگی می تواند مصرف داروهای مختلف برای بیماری های مختلف باشد و بعضی از این داروها مشکلات روحی خاصی ایجاد می کنند.

یکی از بهترین کمک کننده ها می تواند خود سالمند باشد. این فکر اشتباه است که امکان یادگیری در سنین بالا وجود ندارند. آنها همچنان میتوانند مهارت لازم برای جلوگیری از افسردگی را یاد بگیرند و به خودشان برای بهبود کمک کنند.

*مغز انسان در هر سنی می تواند با یادگیری راه های جدید از افسردگی رهایی یابد*

باید سعی کنید رابطه ی جدیدی را ایجاد کنید. ارتباط با یک جنس مخالف و فکر کردن به ازدواج می تواند امید به زندگی را تا حد بالایی به شما برگرداند.

عادات جدید می تواند حال و هوای شما را تغییر دهد. شروع یک ورزش سبک و یا پیاده روی و یا هر کاری که به صورت منظم انجام شود می تواند به بهبود شرایط روحی شما کمک کند.

دنبال یک پرستار سالمند حرفه ای باشید. استخدام یک نیروی مراقبتی و یا پرستار سالمند معتمد و با تجربه
میتواند تا حد زیادی از تنهایی شما بکاهد و حس خوب هم صحبتی با او فرصت فکر کردن به ناکامی ها را از شما بگیرد.

سپید گستر ارائه خدمات پرستار سالمند و نگهداری از سالمند در منزل با مجرب ترین پرستاران و کادر مراقبتی در منزل می باشد.



:: برچسب‌ها: نگهداری از سالمند در منزل, پرستار سالمند,


چهار شنبه 18 بهمن 1396
ن : محیا یوسفی

با کودک بیش فعال چگونه رفتار کنیم؟

کودکان بیش فعال بسیار مهربان، خوش اخلاق و دوست داشتنی هستند. فقط آنها بیش از حد انرژی دارند و این گاهی خسته کننده می شود. آنها کم می خوابند و تمام طول روز به صورت خستگی ناپذیری فعالیت می کنند. از اعضای خانواده و بستگان کمک بگیرید. هنگامی که کنار آنها باشید می توانید با خیال راحت کتاب بخوانید و با خواهر و برادرتان صحبت کنید. خیالتان راحت است که آنها حواسشان به کودک شما می باشد. برای او بازی های که دوست دارد را فراهم نمایید. مثلا توپ را بیندازید و از او بخواهید که برود بیاورد. این کار انرژی آنها را کاهش می دهد و ممکن است کمی خسته شوند. در ضمن از این بازی لذت هم می برند.

داشتن یک حیوان خانگی نیز می تواند به  نگهداری از کودک در منزل  شما کمک کند. یک سگ و یا گربه خانگی باعث می شود کودک بیش فعال با او بازی کند و ممکن است ساعت ها دنبال هم بدوند و خوشحال باشد. مراقبت از یک کودک بیش فعال و یک حیوان خانگی به مراتب راحت تر از مراقبت از کودک به تنهایی ست. او را برای شنا به استخر ببرید. کنار او باشید تا جایی که خسته می شود شنا کند. آموزش شنا به کودکان بیش فعال بسیار مفید می باشد. معمولا این کار را دوست دارند و بعد از شنا آرام تر می شوند و راحت به خواب می روند.

پرستار کودک

بسیار مراقب تغذیه او باشید. کودک بیش فعال معمولا زیاد می خورد ولی نباید بگذارید بیش از مقداری که پزشک تعیین کرده غذا بخورد و تنقلات مصرف کند. هر چقدر هم او اصرار به خوردن بیشتر کرد نباید اجازه این کار را به او بدهید. به میزان مصرف خود غذا تهیه کنید و روی میز بگذارید و همه با هم مشغول خوردن شوید. این گونه او میبیند که بیشتر از سهم خود غذایی وجود ندارد که بتواند بخورد. در عین حال نباید او را گرسنه نگه دارید. کودک شما در حال گرستگی تحریک پذیرترمی شود و ممکن است اشیا و اسباب بازی هایش را پرت کند. برای غذای خوردن او برنامه منظمی داشته باشید که به هیچ وجه احساس گرسنگی در او شدید نشود.

او باید از خوردن شکر و مواد شیمیایی بیش از حد خودداری کند. شکر و شیرنی جات و رنگهای شیمیایی باعث افزایش انرژی می شوند. بنابراین تا جایی که امکان دارد نگذارید سراغ شیرینی و شکلات بروند.  عادات غذایی او را تغییر دهید. کودک بیش فعال باید فکر کند شیرینی و شکلات هم چیزی مشابه انگور و موز می باشد و به خوردن میوه ها قانع شود.

پرستار کودک بیش فعال

برای او بازی هایی که بتواند به تنهایی انجام دهد طراحی کنید. این خیلی مهم است که او در ساعاتی از روز بتواند با وسیله های خودش مشغول شود و انتظار نداشته باشد که یکی از اعضای خانواده به صورت شبانه روزی با او بازی کند. حتما قبل از اینکه کودک را در اتاق تنها بگذارید او را با چیزی مشغول کنید. برای مثال بازی با لگو ها یا ماشین و ساخت ریل قطار می تواند او را برای مدتی مشغول کند تا شما به کار های خود بپردازید.

باید در نظر داشته باشید که کودک بیش فعال حتما احتیاج به یک پرستار شبانه روزی دارد.
یک پرستار کودک مناسب می تواند ارتباط بسیار خوبی با فرزند شما برقرار کند و ساعاتی را با او به بازی بپردازد. تنها در این صورت است که شما به کارهای شخصی تان هم می رسید. می توانید روزنامه بخوانید، فیلم ببینید و یا هر کاری که دلتان می خواهد انجام دهید.

 

پرستار سالمند -  نگهداری از سالمند در منزل



:: برچسب‌ها: پرستار سالمند, پرستار کودک,


شنبه 7 بهمن 1396
ن : محیا یوسفی

خدمات پرستاری و نگهداری

پرستاری و نگهداری از کودک در منزل ، نگهداری از سالمند در منزل

 

خدمات پرستاری شامل پرستار کودک برای نگهداری از کودک در منزل و همچنین پرستار سالمند جهت نگهداری از سالمند است.

 

پرستار کودک برای نگهداری از کودک در منزل

اهمیت رفتار پرستار کودک و چگونگی همراه شدن او با کودک شما و آشنایی و تجارب او با نگهداری از کودک در منزل موجب می شود تا کودک شما در شرایط مناسبی در خانه نگهداری شود.
پرستار کودک علاوه بر مراقبت کودک، تاثیر زیادی بر رفتار و آموزش کودک دارد. پرستار کودکمی تواند با بازی های مناسبی موجب رشد فکری کودک شود و او را در مسیر درست فکری رو به جلو حرکت دهد و نقش مکمل مربی مهد را در منزل ایفا کند.
همچنین اختلاف سنی بین کودک و پرستار برای نوع نگهداری در منزل بسیار مهم هست و تعیین کننده شکل روابط و کیفیت نگهداری کودک در منزل است.
مثلا پرستاران با سن بیشتر مناسب نگهداری کودکان خردسال هستند و پرستاران جوان تر مناسب کودکان بالای ده سال هستند.

پرستار کودک

پرستار سالمند و نگهداری از سالمند در منزل

اهمیت رفتار پرستار سالمند و چگونگی نگهداری از سالمند در منزل و تجارب او موجب می شود تا سالمند گرامی بتواند در شرایط خوب با آرامش در محل سکونت سالمند نگهداری شود.
مراقبت سالمند برای پرستار منزل هر چقدر هم که سخت باشد، اولویت کار قرار می گیرد.
سالمندان ممکن است خلق و خویی تند داشته باشند و این پرستار سالمند است که با رفتار خوب و تجربه کافی در مورد نگهداری از سالمند در منزل، به بهترین شکل ممکن از سالمن عزیز نگهداری کند.
انتخاب پرستار جزو بخشهای مهم مراقبتی سالمند در منزل است. پرستار سالمند باید توانایی ارتباط برقرار کردن با والدین شما و همچنین توانایی انجام امور شخصی آنها را داشته باشد.

پرستار سالمند

خدمات پرستاری این مرکز جایگزین مناسبی برای درمان در بیمارستان است. بسیاری از خدماتی که در بیمارستان ارائه می گردد، در محل سکونت هم قابل انجام است، درمان در منزل با اعزام پزشک، پرستار، ماما، بهیار و کمک بهیار و  … به منازل این امکان را به بیمار می دهد که در محیطی راحت تر، کم هزینه تر و به دور از عفونت های بیمارستانی بهبود یابد. بدیهی ست در این شرایط بیماران ، از حضور افراد خانواده در منزل و حمایت عاطفی و مراقبت دلسوزانه آنها نیز بهره برده که روند بهبودی را سرعت می بخشد.

همچنین کارشناسان این مرکز ، خانواده را آموزش می دهد تا نقش فعالتری در درمان بیمار و پرستار کودک و نگهداری از کودک در منزل ایفا کند.

سپید گستر به صورت شبانه روزی و با زبده ترین پرستاران کودک و سالمند و بهیاران در بخش های زیر آماده ارائه خدمات است:

  • پرستار ویژه ICU و CCU (کارشناس ارشد پرستاری)
  • پرستار ویژه نوزاد (کارشناس ارشد پرستاری)
  • کارشناس پرستاری
  • بهیار
  • کمک بهیار
  • گفتار درمان
  • فیزیوتراپ
  • کارشناس زخم (بستر و سوختگی)
  • پرستار ویژه نگهداری از سالمند در منزل
  • پرستار ویژه نگهداری از کودک در منزل
  • پرستار کودک
  • پرستار سالمند


:: برچسب‌ها: پرستار سالمند, پرستار کودک,



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خدمات پرستاری سپید گستر و آدرس sepidgostar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.